قالب وبلاگ

گزدون
 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

 *توجه*

*تبادل لینک هوشمند *

افتخار ما همراهی شماست
برای تبادل لینک، ابتدا سایت ما را با عنوان: گزدون و آدرس:   gazdoon.ir   لینک نمایید؛ سپس مشخصات لینک سایت خود را در کادر زیر بنویسید . در صورت وجود لینک ما در سایت شما، لینک شما به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.





چت باکس


 

ملک عبدالله مُرد / سلمان، شاه سعودی شد

ساعتی پیش تلویزیون عربستان خبر مرگ شاه سعودی را اعلام کرد. براساس این گزارش، دربار پادشاهی سعودی شاهزاده سلمان را پادشاه جدید و شاهزاده مقرن را ولیعهد اعلام کرده است.
 

تلویزیون عربستان در ساعت های اولیه امروز جمعه، پس از پخش آیاتی از قران خبر مرگ ملک عبدالله را اعلام کرد.

دقایقی پیش نیز شبکه خبری سی.ان.ان در گزارشی مبسوط از وضعیت کنونی عربستان سعودی مرگ این پیرمرد وهابی را تایید کرد.


ملک عبدالله بن عبدالعزیز، ششمین شاه سعودی و دهمین فرزندِ عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار عربستان جدید بود. وی به تاریخ اول اوت ۱۹۲۴ میلادی (۱۰ مرداد ۱۳۰۳ خورشیدی) در شهر ریاض متولد شد و بیست و سوم ژانویه ۲۰۱۵، برابر با سوم بهمن ۱۳۹۳ در ریاض مرد. ملک عبدالله پس از مرگ برادرش فهد بن عبدالعزیز، و از تاریخ اول اوت ۲۰۰۵ به‌مدت (۹ سال) پادشاه عربستان بود.

ملک عبدالله در چند هفته اخیر به علت ابتلا به عفونت ریه در بیمارستان بستری و از آن زمان هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود. «خبرگزاری رویترز» نیز خبر داد ، خبر مرگ  «عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» قبلا بارها به صورت شایعه مطرح می‌شد اما این‌بار با اعلام اخبار مرگ وی از تلویزیون دولتی عربستان به شایعات پایان داد.

براساس این گزارش، دربار پادشاهی سعودی شاهزاده سلمان را پادشاه جدید و شاهزاده مقرن را ولیعهد اعلام کرده است.

به گزارش سی.ان.ان جسد وی روز جمعه خاک خواهد شد.


برچسب‌ها:

شجره نامه"سادات مختاری" سلسله سادات میرحسینی موردراز بویراحمد از نوادگان امام سجاد(ع) توسط آقای سید جبار علی پور از سلسله سادات جلیل القدر امامزاده مختار گردآوری و تهیه گردید.

محقق و گرد آورنده این شجره نامه در گفتگو با سایت گزدون افزود: سلسله سادات مختاری علاوه بر شهرستان بویراحمد در شهرهای تهران، خوزستان، رستم و ممسنی استان فارس نیز سکونت دارند.

 وی اعلام کرد استناد این شجره نامه شامل کتاب بحر الانساب تیموری نوشته میرزا الق بیگ (نوه امیر تیمور گورکانی) و نقل و قول ریش سفیدان و افراد سالخورده سادات مختاری است.


برچسب‌ها:

بارش اولین برف زمستانی اهالی روستای گزدون را خوشحال کرد.

 

به گزارش سایت گزدون بارش برف در روز 29 دی همزمان با روز ملی هوای پاک از اوایل شامگاه روز دوشنبه شروع شد و روستای گزدون را سفید پوش کرد.

 اهالی روستای گزدون از میزان کم بارندگی در سال زراعی ناراحت بودند و بارش برف، امید را در دل کشاورزان و دامداران زنده کرد.

کشاورزی در این روستا بیشتر به صورت دیم انجام می شود که میزان محصول و دوام آن ارتباط به میزان بارندگی دارد.


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 29 دی 1393برچسب:بارش برف,کشاورزی,دامداری,29 دی,روز ملی هوای پاک, ] [ 9:8 ] [ عزت اله محسنی پور ]

روز هوای پاک

 کميته کاهش آلودگي هوا روز 29 دي ماه را روز هواي پاک نامگذاري کرده است. به همين منظور در اين روز برنامه هاي متنوعي جهت اشاعه فرهنگ زيست محيطي در سراسر کشور برگزار مي شود.

 

از جمله اين برنامه ها اعلام زنگ هواي پاک در مدارس  مي باشد که به منظور آشنايي دانش آموزان با آلاينده هاي هوا مانند: خودروها، صنايع، کارخانه ها و بهينه سازي مصرف انرژي صورت مي گيرد.

درخواست هواي پاك براي حفظ سلامتي، حقي طبيعي و اساسي .....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب

قلب جنگل های زاگرس به تپش افتاد و هیچ گوش شنوایی برای شنیدن آن نیست. بلدوزرهای خطوط انتقال گاز و برق، سودجویان و بلایا و آفات طبیعی همه و همه دست به یکی شده اند تا سرزمین نیمه بیابانی استان کهگیلویه و بویراحمد را رقم بزنند.

 

مهمترین خطر در کمین جنگل های زاگرس کم شدن بارندگی است. هر ساله شاهد خشک شدن درختان در نقاط مختلف استان به خصوص شهرستان های دنا و بویراحمد هستیم.

گونه اغلب جنگل های زاگرس درخت بلوط هست که داری برگ های ضخیم و پوست کلفت و در اعماق زمین ریشه دوانیده است و بنا به همین موهبت خدادادی نیاز به آب فراوان ندارد به طوری که شاهد رویش این درخت در سخت ترین مکان ها در طبیعت هستیم.

نیاز کم درختان بلوط به آب به معنای عدم نیاز در تمام فصول نیست و تا حدودی قادر به تحمل بی آبی است و نقش سفره های آب زیرزمینی ....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:جنگل،بلوط،نماز باران،گاز،برق،روحانیت،زاگرس،خشکسالی،بلوط, ] [ 8:43 ] [ عزت اله محسنی پور ]

گالریی از عکس های حسن غفاری٬ عضو هیئت موسس انجمن عکاسان میراث فرهنگی کشور و بازرس انجمن عکاسان ایران هم زمان با برپایی سومین برنامه ده روز باعکاسان ایران در خانه هنرمندان ایران به موضوع کاموا دوزی هنر فراموش شده به نمایش در آمده است.

حسن غفاری که نگاهی فرهنگی به فضاهای روستایی و عشایری استان دارد سالهاست با هزینه شخصی پیگیر این حرکت فرهنگی با گرایش مردم نگاری می باشد و این نمایشگاه انتخابی است از میان صدها عکسی که در طول پنج سال توانسته از کاموا دوزی های موجود در خانه های روستایی وعشایری در میان طوایف ایل بویراحمد تهیه کند.

در هنر دستی کاموا دوزى، پارچه های سفید مزین به نقش و نگارهای ذهنى و سراسر رنگ گل وگیاه، حیوانات و اشخاص می شود و معمولا ....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 دی 1393برچسب:هنر،کاموادوزی،حسن غفاری،انجمن عکاسان،عکاسان ایران،ایل بویراحمد, ] [ 6:59 ] [ عزت اله محسنی پور ]

روستای زیبای گزدون به روایت تصویر (سری اول)

 

برای دیدن تصاویر بیشتر روی ادامه مطلب کلیک کنید ....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب

بخش اول: دلايل صلح

الف: از منظر جبهه معاويه:

هدف اصلي معاويه «وصول کم هزينه به هدف» (يعني همان حکومت) بود؛ زيرا مي‌دانست صاحب اصلي حکومت امام حسن(عليه السلام) است و براي به دست آوردن حکومت بايد ـ هر چند در ظاهر ـ صاحب اصلي آن را قانع و متعهد بسازد و بهترين راه آن صلح بود.

به اين ترتيب معاويه از نتايج نگران کننده جنگ که بارها به آن تاکيد داشت و عواقب درگيري با فرزند رسول الله که جايگاه معنوي و اعتقادي مهمي ميان مردم داشت، در امان مي‌ماند.

تاريخ هم نشان مي‌دهد هدف معاويه «سلطه» بود که با صلح بهتر تأمين شد. وي در خطبه‌اش در نخيله گفت: «من با شما جنگيدم که سلطه خود را بر شما ثابت کنم و اين را خدا (با صلح) به من داد و شما ناراضي بوديد.» (شرح نهج‌البلاغه، ابن ابي‌الحديد، ج 4، ص 16)

در کنار هدف اصلي، وي پنداشته بود کناره‌گيري امام حسن از حکومت به نفع او، در افکار عمومي .....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ شنبه 27 دی 1393برچسب:صلح امام حسن,معاویه,آثار صلح,دنیاگرایی,دلایل صلح,مفاد,نرمش قهرمانانه, ] [ 14:7 ] [ عزت اله محسنی پور ]

شهيد سيدمجتبي نواب صفوي در سال 1303ش در خاني‏ آباد تهران به دنيا آمد و پس از اتمام دروس ابتدايي، به آبادان سفر کرد. مدتي بعد برخورد شديدي از سوي يكي از متخصصين انگليسي شركت نفت با يكي از كارگران صورت گرفت كه به دنبال آن، نواب كارگران را به اعتراض و اجراي قصاص دعوت كرد. با دخالت پليس و نيروهاي نظامي، اعتراضات سركوب شد. نواب نيز فرار كرده و شبانه به وسيله قايق از آبادان به سوي بصره و سپس نجف روانه شد.

پس از ورود به نجف اشرف، بدون کوچکترین درنگی به فراگیری مقدمات پرداخت و در مدرسه «قوام» نجف اقامت گزيد و از همان روزهای نخست، دوستي و رابطه نزديكي با علامه اميني ـ كه در يكي از حجره‌هاي فوقاني مدرسه، كتابخانه‌اي تأسيس كرده و در حال تأليف اثر مشهور خود ـ الغدير ـ بود، برقرار كرد. همچنین برای امرار معاش به ساخت و فروش عطر روی آورد. او در آنجا تحصیلات دینی خود را ادامه داد وي پس از چهار سال اقامت در نجف به دستور آيت‏ اللَّه سيدابوالحسن اصفهاني جهت مبارزه با کجروي‏ هاي کسروي به ايران آمد و با تشکيل "جمعيت فداييان اسلام" به مبارزه با بدخواهان و بدانديشان پرداخت. ترور وابستگان استعماري مانند احمد کسروي، عبدالحسين هژير، علي رزم‏آرا و حسين علاء از جمله فعاليت‏هاي سياسي اين جمعيت مي‏باشد. شهيد نواب صفوي همچنين با حکومت دکتر مصدق به خاطر عدم عمل به احکام اسلامي به مخالفت برخاست و به همين جهت در ايام نخست وزيري مصدّق، دستگير و به زندان افتاد و تا سقوط حکومت مصدق در زندان بود. سرانجام اين مجاهد خستگي‏ناپذير به همراه سه تن از همرزمانش به نام‏هاي خليل طهماسبي، مظفر علي ذوالقدر و سيدمحمد واحدي در بيدادگاه رژيم پهلوي محکوم و در صبحگاه 27 دي 1334 شمسي تيرباران شده و به خيل شهدا پيوستند. بدين ترتيب پرونده .....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب

طرح هادي روستايي طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود ، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از قبیل مسکونی ، تولیدی ، تجاری و کشاورزی ، و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندیهای عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرحهای ساماندهی فضا و سکونتگاههای روستایی یا طرحهای جامع ناحیه ای تعیین می نماید.

طرح هادی در روستاها موجبات آسایش و امیدواری روستائیان جهت سکونت در روستا می شود. چرا که با اجرای صحیح و طراحی یک نقشه متناسب هر روستا دسترسی آسان به امکانات رفاهی و اجتماعی و فرهنگی بهبود یافته و حد اقل ها حتی الامکان در دسترس اهالی روستا است.

از جمله مشکلات طرح هادی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد را می توان به .....


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 ... 15 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

روســـــتای گــزدون، بخش پاتاوه، شهرســتان دنا، استان کهگیلویه و بویراحــــــمد. بخش پاتاوه علیرغم نیروهای انسانی مستعد و متعهد و داشتن نعمت های خدادادی فراوان همانند آب، منابع طبیعی، منابع زیر زمینی، موقعیت مناســـب مکانی، طبیعت زیبا و بکر و از همه مهمتر قرار گرفتن در پیشانی ورودی به پایتـــخت طبیــــعت ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد و ... هنوز دارای محرومیـــــــــــت های فراوانی در بسیاری از زمینه هاست. در دنیای امروزی که به عنوان عصر ارتباطات معرفی شده است کسی از قافله عقب نمی افتد که بتواند اطلاع رســـــانی در تمامی زمینه ها اعم از پیشــــــــرفت یا عقب افتادگی در تمامی حوزه ها را داشتــــــــه باشد. و لذا عزیزان به خصوص جوانان و اهالی قلم دست به کار شوند و هر آنچـــــــه در توان دارند نسبت به معرفی و بازتاب اخبار و پتانسیل های بالقــــــــوه و بالفعل این بخش به ظاهر محروم ولی دارای غنای انسانی بالا اقدام کنند. این وبلاگ آماده دریافت نقطه نظـــــــــرات و پیشنهادات و مطالب شما و انتشار آن با نام خودتان در سایت روستای گزدون را دارد. با تشکر مجدد shahintizbal@yahoo.com
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 62
بازدید هفته : 3709
بازدید ماه : 5263
بازدید کل : 281340
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 185
تعداد آنلاین : 1


آپلود نامحدود عکس و فایل

آپلود عکس